Salgsbetingelser

 

Selskapsinformasjon:

Disse vilkårene for kjøp og levering (“Salgsbetingelser”) gjelder https://mobelbox.no/  (“Siden”), som eies og drives av Design4u AS

Vår adresse til lager/ Pick-Up Point er:

Organisasjonsnummer 916914938

MØBELBOX / DESIGN4U AS 

Grini Næringspark 12

1361 Østerås

+47 998 92 915 

hei@mobelbox.no

Innledning

På Møbelbox er det enkelt og sikkert å handle.

Er noe uklart, kontakt oss på hei@mobelbox.no, så hjelper vi deg!

Vi er en norsk nettbutikk.

Det er ingen toll eller avgifter på våre varer.

Alle priser på hjemmesiden er inkludert moms.

Når du gjør en bestilling, sendes en midlertidig ordrebekreftelse via e-post. Om du har spørsmål eller vil endre noe kontakter du oss via e-post eller telefon.

IKKE FÅTT SVAR / ORDREBEKREFTELSE ?

Vi har dessverre litt utfordringer med våre e-poster havner i din søppel/spam mappe.

Sjekke denne om du ikke far fått svar / ordrebekreftelse fra oss.

Betaling med kredittkort

Har du et VISA, Mastercard, Maestro eller American express kan du kjapt og enkelt betale dine varer via hjemmesiden. Det du behøver å utfylle er kortnummer, kortets gyldighetstid og CVC-kode. CVC-koden er de tre siste sifrene på kortets bakside. Pengene trekkes direkte fra kontoen din, når du bekrefter ordren. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Møbelbox bruker VBV (Verified by Visa) som er en global sikkerhetsstandard fremstilt av VISA og Mastercard, for betaling over nett. Overføringen av pengene skjer med SSL-kryptering for at ingen uvedkommende skal få tilgang til dine kortopplysninger. Har du spørsmål rundt sikkerhet eller kortbetaling kontakt Møbelbox sin kundeservice: hei@mobelbox.no

 

Slik gjør du:

✓ Legg produktene du ønsker i handlekurven

✓ Gå til kurven og velg betalingsform

✓ Klikk på «neste» og skriv inn kortinformasjonen din i vinduet

✓ Gjennomfør betalingen og bestillingen

✓ Du mottar bekreftelsen på e-post (sjekk ev. søppelpost)

✓ Vi sender varene dine raskest mulig

 

Betaling med faktura

Med faktura får du 14 dagers betalingsfrist.

Fakturabetaling skjer via partneren vår Klarna. Med Klarna Faktura bestiller du varer uten å bruke kortet ditt. Du mottar i stedet en faktura på e-post fra Klarna med 14 dagers betalingsfrist.

Det kommer et tillegg på kr. 39,- hvis du bruker faktura som betalingsmåte.

 

Slik gjør du:

✓ Legg produktene du ønsker i handlekurven

✓ Gå til kurven og velg «Faktura» (kr. 39 kommer i tillegg)

✓ Hvis du er privatperson: Skriv inn personnummeret ditt DDMMÅÅXXXXX (f.eks. 31056712345)

✓ Hvis du er et firma: Skriv inn organisasjonsnummer (f.eks. 12345678900)

✓ Hvis du blir godkjent av Klarna, gjennomføres ordren

✓ Du mottar bekreftelsen på e-post (sjekk ev. søppelpost)

✓ Vi sender varene dine raskest mulig

✓ Du mottar Klarna faktura med betalingskort via e-post samme dag produktet blir sendt fra Møbelbox, eller leverandøren vår (sjekk ev. søppelpost)

*Merk: hvis du velger Faktura som betaling må faktura- og leveringsadresse være den samme.

 

Betingelser for KLARNA faktura:

Når du velger fakturabetaling blir du bedt om å oppgi folkeregistrert adresse og personnummer. Når du skriver inn personnummeret ditt, gir du samtidig samtykke til at Møbelbox kan videre gi dette til Klarna med henblikk på kredittvurdering.

Du får en melding innen få sekunder om Klarna kan tilby fakturabetaling på ordren din. Du mottar fakturaen fra Klarna via e-post, samme dag som ordren blir sendt til deg. Se betalingsanvisningene på den mottatte fakturaen.

Når du velger fakturabetaling kommer det et tillegg på kr. 39,-. Hvis betalingen uteblir kommer det en betalingsutgift på kr. 100,- og renter på 8,20 %. Ved kjøp blir det foretatt en kredittprøvning som i noen tilfeller innebærer at kredittopplysninger hentes.

Personopplysninger håndteres etter gjeldende lovgivning. Klarna behandler personopplysningene dine med hensikt om å utføre kundeanalyser, identifisering, kredittprøvning og markedsføring. I kundehåndteringen blir personnummer og kundenummer brukt.

 

Hvis du ikke blir godkjent hos KLARNA:

Hvis du eller firmaet ditt ikke blir godkjent til Faktura-betaling hos Klarna, betyr det ikke nødvendigvis at du ikke er kredittverdig, men at beløpet er for høyt for vanlig godkjenning. Prøv en av de andre betalingsmetodene, som kredittkort eller PayPal i stedet.

 

✓ Enkel innlogging med telefonnummer

✓ Slipper skrive inn kontaktinformasjon i skjemaer

✓ Trenger ikke huske brukernavn og passord

Verden over bruker mer enn 277 millioner personer allerede PayPal – det kan du også.

✓ Enkel og hurtig

✓ Trygt og sikkert

✓ For det meste gebyrfritt

 

Henting

Har du bestilt varer for å hente på vårt pick up point?

Du vil innen kort tid motta en SMS straks varene er klar til henting.

Alle varer kan hentes kostnadsfritt på vårt lager i Bærum.

Levering

Produkter som finnes på lager sendes normalt innen de antall arbeidsdager som angis. Om leveringstiden skulle avvike fra dette, informerer Møbelbox deg som kunde, forutsatt at du har angitt en korrekt e-postadresse.  Om leveringstiden skiller seg betraktelig mellom de ulike produktene forbeholder vi oss retten til å dele opp din levering.

Leveringstiden kan ta noe lengre tid dersom du har bestilt vare i en annen størrelsen enn standard. Under sommerperiode, høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang.

Du er alltid velkommen til å kontakte oss for nærmere informasjon om leveringstiden på din ordre : 

  • Levering skal ikke skje tidligere enn avtalt
  • Vi sender sporingsnummer til både din mobil og e-post adresse.
  • Ved bestilling av hjemlevering blir varen levert til første hindring, f.eks hoveddør i blokk.  Innbæring i hus/leilighet er ikke inkludert, dette er tjeneste som må bestilles på forhånd ved pristillegg. Sjåføren er til hjelp etter forespørsel.

Hvis din bestilling inkluderer større møbler, oppfordrer vi deg til å sjekke at varene kommer inn gjennom trappeoppganger/heis, dører og andre inngangerDersom varen ikke kan leveres på adressen av årsaker på din side er varen ditt ansvar. Transportør kan ikke lastes for skade som oppstår på eiendommen med mindre det er skyldes uaktsomhet fra transportøren.

Bestillingsvarer:

Bestillingsvarer har forskjellige leveringstider, og vil variere fra 2-6 uker. Møbelbox  står ikke ansvarlig for ytterligere leveringstid eller forsinkelser i levering som skyldes uforutsette utfordringer hos leverandør og fabrikk, eller ved frakt av bestilte møbler. Møbelbox  plikter å følge opp kunden med beskjed om forventet leveringstid.

 

Montering

Vil du helst slippe å montere møblene selv? Vi kan hjelpe deg med å montere de nye møblene dine hjemme hos deg. [Oslo område + 30 km]

Vi tar også med oss avfallet og emballasjen når vi drar. Kontakt din  butikk for å avtale tid og priser på montering.

Til utvalgte møbelmodeller tilbyr vi monteringstjenester. Vær oppmerksom på at hvis møbelet er bestilt med montering, kan leveringstiden forlenges med 1 til 2 uker. 

 

Frakt

Møbelbox bruker PostNord Sverige AB («PostNord») som hovedspeditør for å håndtere forsendelser. Andre fraktalternativ kan forekomme beroende på produktets utforming og mottakerens sted. Fraktalternativ som tilbys innefatter bedriftspakker og pallforsendelser. Fraktavgiften er beroende av produktets pris og karakter og presenteres innen gjennomført kjøp.

For frakt til øyregioner, ta kontakt med oss.

  • Ved bestilling av hjemlevering blir varen levert til første hindring, f.eks hoveddør i blokk.  Innbæring i hus/leilighet er ikke inkludert, dette er tjeneste som må bestilles på forhånd ved pristillegg. Sjåføren er til hjelp etter forespørsel.

Shipment to foreign countries We can upon request ship to other countries than Norway. Please send us your request to hei@mobelbox.no. European companies with a valid VAT-number do not have to pay the Norwegian VAT. We will without exceptions require prepayment or credit card payment.

We reserve the right to refuse sales to foreign countries.

Transportskader

Transportskade  Om produktet kommer bort eller at du ved mottak finner ut at forsendelsen er transportskadet ber vi deg i første omgang anmelde dette til speditøren.
Når du mottar en sending skal du undersøke om antall kolli stemmer og at tilstanden er som forventet, og kvittere på dette hos sjåføren. Dersom sendingen din er skadet eller noe mangler, må du enten registrere dette hos sjåføren som leverte sendingen eller melde fra til oss så raskt som mulig, og senest innen 4 timer etter levering.

Dersom varen ble levert kl. 13.00 eller senere, er fristen for å melde inn skaden kl. 09.00 neste arbeidsdag.

Send følgende information til hei@mobelbox.no

– Ordre nr.
– Hvilke deler der er skadet
– Beskrivelse av skaden
– Foto av emballasjen utvendig
– Foto av emballasjen innvendig
– Foto av selve skaden

Mottar du en pakke med synlige skader, opfordrer vi deg til å nekte mottakelse eller motta med forbehold. Nektes mottakelse returneres pakken til oss hvor  vi opretter en sak hos transportøren.

Angrerett

Hvis du ikke er fornøyd med ditt kjøp har du 14 dager angrerett fra dagen du mottok bestillingen din. Hvis bestillingen din leveres i flere omganger gjelder datoen for hvert produkt og leveranse.

Ved kjøp av et produkt som er spesialprodusert [bestillingsvare] eller på annen måte tilpasset spesielt for deg, gjelder ikke angreretten. Dette kan for eksempel være en sofa, tv-benk, entremøbler  eller skjenk i et bestemt stoff, størrelse og farge som er laget akkurat for deg.

Angre en bestilling som ikke håndteres
Hvis du vil benytte deg av din angrerett, og håndteringen på bestillingen din ikke har begynt, kan du avbestille ordren. Hvis bestillingen din har blitt delvis levert, og du vil bruke angreretten på den delen av bestillingen din som ennå ikke er behandlet på lageret, kan du kansellere den delen av bestillingen. Du kan også slette produkter fra bestillingen din, forutsatt at håndteringen av disse ikke har begynt. For å avbestille ordren eller fjerne produkter fra den, vennligst kontakt vår kundeservice.

Angre bestillingen etter levering
Hvis du vil bruke din angrerett på en bestilling etter at lagerhåndteringen har begynt må du motta bestillingen og deretter returnere den til oss på vanlig måte.
Godkjent avbestilling
Avbestillingen er ikke godkjent før du mottar en bekreftelse fra oss via e-post eller telefon.

Returnering

Møbelbox sørger for at varen blir hentet hvis det har forekommet en produktskade, feillevering eller angretkjøp. Varen skal alltid være forsvarlig pakket i originalemballasjen og i samme stand som da du mottok den. Du har selv ansvar for varen inntil vi mottar den. For å være på den sikre side, kan det være en god ide å ta et bilde av varen og emballasjen innen returforsendelsen.
Varen hentes alltid på leveringsadressen du anga ved bestilling.

Hvis du angrer et kjøp og ønsker å levere varen tilbake, må du selv betale utgiftene for dette.  Møbelbox hjelper med å hente varen hos deg. Etterfølgende trekkes fraktkostnadene fra det beløpet du får retur. Hvis et kjøp er et tvunget angrekjøp – f.eks. for lite plass i oppgangen, ikke plass til å få varen inn gjennom døren eller lignende – blir du som kunde belastet for både levering og den etterfølgende returfrakten.
Hvis henting ikke er mulig på den avtalte datoen, f.eks. hvis varen ikke er tilgjengelig, ikke er demontert, hvis varen har vært montert, eller hvis adgangsforholdene ikke er i orden, blir du belastet som hvis hentingen hadde skjedd.

Reklamasjon

Vi følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsregler, noe som betyr at du har en to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varene. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsinstruksjoner følges og at produktet er brukt med normal forsiktighet. Vi ber da om bildebevis som tydelig viser varens feil / mangel. Ved fraktskader behøver vi også bilder av indre og ytre emballasje.
Ved en reklamasjon må feilen rapporteres så snart som mulig, eller så snart feilen har blitt oppdaget. Melding om feil med varer innen to (2) måneder anses alltid innen rimelig tid. Ved godkjent reklamasjon står vi som forhandler for alle kostnader som kan knyttes til reklamasjonen, inkludert frakt.

Klagemål eller synspunkter angående MØBELBOX  tjenester eller produkter bør meddeles til MØBELBOX  kundeservice via e-post hei@mobelbox.no

HVA DEKKES IKKE AV GARANTIEN?

  • Generell slitasje, kuttmerker, riper eller annen skade forårsaket av feil bruk, ulykker, støt eller ytre skader og misfarging forårsaket av feil bruk eller håndtering,
  • Skade og misfarging forårsaket av manglende eller feil pleie/vedlikehold i samsvar med Møbelbox vedlikeholdsinstruksjoner,
  • Produkter som har vært oppbevart, montert eller brukt på feil måte, misbrukt eller endret, og produkter som har vært utsatt for høye temperatursvingninger, plassert i direkte sollys eller i et miljø der produktet ikke er egnet, for eksempel utendørs eller i et fuktig miljø, for eksempel på et bad.
  • De fleste sofaene er under bekledd med et tynt trekk som lett kan revne under transport mm. Bunnplaten har ofte ingen praktisk eller kosmetisk betydning når sofaen er satt på plass. Et lite hull i undertrekket gir derfor ikke anledning til å reklamere.
  • Feil montering eller oppstilling som ikke harmonerer med bruksanvisning

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33

Avgifter : Ved en godkjent reklamasjon sender kundeservice en forhåndsbetalt returslipp til deg. Når vi har mottatt den reklamerte varen blir feilen undersøkt, deretter sendes en ny vare eller kreditering for denne til deg. Du betaler ingen returfrakt for den reklamerte varen eller frakt for den nye varen.

Informasjonskapsler (cookies)

Ditt samtykke gjelder følgende domener: mobelbox.no

Hva er en cookie?

En cookie er en liten datafil som lagres på datamaskinen, nettbrettet eller mobiltelefonen din. En cookie er ikke et program som kan inneholde skadelige programmer eller virus.

Hvordan nettsiden bruker cookies

Cookies er nødvendig for å få nettsiden til å fungere. Cookies hjelper oss å få en oversikt over besøkene dine på nettsiden, slik at vi fortløpende kan optimere og rette innholdet på nettsiden mot dine behov og interesser. Cookies kan f.eks, huske hva du har lagt i handlekurven ved tidligere besøk på siden, om du er innlogget og hvilket språk og valuta du vil at skal vises på siden. Vi bruker også cookies for å målrette annonsene våre mot deg på andre nettsider. I hovedsak brukes cookies som en del av vår service for at innholdet som vises skal være så relevant som mulig for deg

Slik avviser eller sletter du cookies

Du kan til enhver tid avvis cookies på datamaskinen, nettbrettet eller telefonen din ved å endre innstillingene i nettleseren din. Hvor du finner innstillingene, avhenger av hvilken nettleser du bruker. Hvis du endrer innstillingene må du være oppmerksom på at enkelte funksjoner og tjenester ikke kan brukes, da de forutsetter at nettsiden kan huske de valgene du gjør.
Du kan velge bort cookies fra Google Analytics her.
Det er mulig å velge bort enkelte annonsenettverk som deler opplysninger på tvers av forskjellige nettverk her.

Konfliktløsning

Klager eller kommentarer vedrørende våre tjenester eller produkter bør kommuniseres til vår kundeservice via vårt kontaktskjema. Hvis du ikke er fornøyd med vår behandling av saken kan du kontakte din lokale forbrukerrådgiver eller Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets regler. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Selskapsinformasjon:

Vår adresse til lager/ Pick-Up Point er:

Organisasjonsnummer 916914938

MØBELBOX by DESIGN4U

Grini Næringspark 12

1361 Østerås

+47 998 92 915 

hei@mobelbox.no