Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Innholdsfortegnelse:
1. Priser
2. Betaling
3. Endring eller annullering av ordrer
4. Levering
5. Angrerret
6. Transportskade
7. Kjøperens rettigheter ved mangel
8. Kundeinformasjon
9. Reklamasjon 
10. Konfliktløsning

1. Priser

Alle priser på hjemmesiden er inkludert moms. Når du gjør en bestilling, sendes en midlertidig ordrebekreftelse via e-post. Om du har Spørsmål eller vil endre noe kontakter du oss via e-post eller telefon. Designed4u inngår ikke avtale med personer som ikke er myndig (under 18 år). Vi reserverer oss for eventuelle utsolgte varer samt trykk- og skrivefeil på hjemmesiden og i annonser. Hvis feil pris og leveringstid, eller andre omstendigheter dukker opp, vil Designed4u forbeholder seg retten til å endre dette i ettertid.

Med spesialbestilling (CUSTOM MØBLER) mener vi varer som spesifikt blir produsert for deg etter dine ønsker; eksempelvis en modulsofa med unikt oppsett. Ved spesialbestilling belastes et forskudd på 40 % av kjøpesummen, dette gjelder ikke hvis hele ordren betales via Klarna finansiering.

2. Betaling

Kortbetaling (Visa og MasterCard)

Når du benytter deg av kortbetaling håndteres dette av vår betalingspartner KLARNA, Bambora og iZETTLE for å garantere sikker og rask betaling.

Betaling med kredittkort er like trygt og enkelt som å bruke kort i butikken. Du taster inn kredittkortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2). 
Vi samarbeider tett med VISA og Mastercard for å sørge for en kjapp prosessering av din kredittkortinformasjon.

Ved kortbetaling tilkommer ingen ekstra kostnader. Kortet blir belastet umiddelbart etter kjøp.

Klarna Faktura

Velger du å betale med faktura foretas en kredittsjekk på personnummeret ditt. Det blir også kontrollert at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens. Dette er for å forsikre oss om at personen virkelig er den han/hun utgir seg for å være. Vi gjør dette for at du som kunde skal føle deg trygg når du handler hos oss. Fakturaen forfaller innen 14 dager. Ved manglende betaling sendes skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke denne fristen vil inkasso bli iverksatt. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter, inkasso- og purregebyr i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven. Vi forbeholder oss også retten til å foreta en kredittvurdering.

Ved betaling med faktura tilkommer en fakturaavgift på 29 kroner.

Klarna Konto / Delbetaling

Ved å benytte denne betalingsmåten får du to forskjellige delbetalingsalternativ:

– Via alternativet Konto kan du betale 1/24 av det totale beløpet eller minst 95 kr i måneden (i opp til 24 måneder). 

– Det andre alternativet er å delbetale et fast beløp hver måned, fra 6 til 36 måneder. Du bestemmer selv nedbetalingstiden.

Hvis det skulle være noe feil med fakturaen ber vi deg ta direkte kontakt med Klarna på tlf 21 01 89 90 eller www.klarna.no.

Om du velger å delbetale tilkommer et fakturagebyr på 45 kr.

Betal når du henter varene. 
Dette betalingsalternativet forutsetter at du velger å hente varene på vårt lager i Eiksmarka . Du kan betale kontanter eller kort.

3. Endre eller annullering av ordrer

Hvis du onsker å endre annullere en ordre, som ennå ikke er send fra lager, skal du kontakte kundeservice via mail: hello@designed4u.no

4. Levering

Alle varer kan hentes kostnadsfritt på vårt lager i Bærum:

DESIGNED4U AS

Org.nr: 916 914 938

Fossumveien 70

1359 Eiksmarka

Bygg 2

Vi behandler din ordre så snart vi mottar den. Du kan forvente levering ifra 2-14 dager etter bestilling alt etter hvor man bor og bestillings-tidspunkt i forhold til vår transport. Bor man i Nord-Norge kan det gå noen ekstra dager. Send oss gjerne en email på hello@designed4u.no dersom du trenger mer presis opplysning om levering. Når varen nærmer seg vil vår transportør ta kontakt for å avtale levering. Er varen ikke på lager, kan det ta alt fra 2-8 uker før varen er hjemme. Når du legger bestillingen får du informasjon om når varen forventes på lager. Du er alltid velkommen til å kontakte oss for nærmere informasjon om leveringstiden på din ordre.

Ved levering i Oslo (+30 km) av små pakker, f.eks. salongbord, stoler og andre mindre varer med vekt opptil 30 kg trengs kun en person. Større varer som seksjoner, kommoder, garderobeskap og sofaer, to personer er nødvendig på stedet. Sjåføren er til hjelp etter forespørsel. I frakt prisen er inkludert kun levering på bakkeplan, med unntak er hvis det ikke finnes fremkommelig vei til huset eller bygningen. Da leveres varen så langt veien er fremkommelig. Gi oss i forkant relevant informasjon om vei. Varene bæres IKKE inn. Dette er tjeneste som må bestilles på forhånd ved pristillegg.

Vi sender alle våre forsendelser med Collicare over hele Norge. I kassen kan sjekke fraktprisen. Fraktprisen er avhengig av vekt på det du har bestillt, frakttype og ditt postnummer. Du vil se fraktprisen når du legger varen i handlekurven.

5. Angrerett

Vi er sikker på at du vil være 100% fornøyd med våre produkter og gir deg full angrerett i 14 dager etter at leveransen er mottatt. Angreretten gjelder kun for varer som er i uforandret stand og etter avtale med oss på forhånd. Varene skal returneres uforandret og i original forpakning. Vi tar ikke imot varer som er eller har blitt montert. Returkostnaden av varen må du ta på din egen bekostning og angreretten gir ingen rett til erstatning for transportskader. Angre og bytteretten gjelder ikke varer som er spesialbestilte. Vi refunderer ikke fraktutgiftene fra din levering.

Vær oppmerksom på spesielle vilkår for CUSTOM MØBLER ! Spesiallbestilling varer er å regne som en særbestilling som kun kan annulleres innenfor 4 dager etter bestilling. Heretter vil du få refundert 50% av beløpet. De resterende vil gå til dekning av administrasjons og videresalgskostnader i tilfelle annullering  eller angrerett av kjøp. 

6. Transportskade

Du må sjekke varen når du mottar den. Det er viktig at du melder fra til vår distributør ColliCare om skade snarest mulig.

Vi anbefaler deg å sjekke emballasjen godt. Hvis den er påført skader som skyldes transportselskapet må dette bekreftes før signering slik at du ikke blir holdt ansvarlig for eventuelle skader på varen.

Om Transportskade skjer eller produktet er ufullstendig eller feil ber vi deg kontakt oss umiddelbart. En saksbehandler kontakter deg så snart de har satt seg inn i saken. Samme gjelder for eventuelle skjulte skader som oppdages på sendingen. Vi ber deg anmelde dette til oss innen 3 virkedager fra du har mottatt leveransen. Det er derfor viktig at du pakker opp og sjekker dine produkter veldig nøye direkte

7. Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.
Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Klagemål eller synspunkter angående DESIGNED4U  tjenester eller produkter bør meddeles til DESIGNED4U kundeservice via e-post kundeservice@designed4u.no

8. Kundeinformasjon

Informasjonen du oppgir til oss vil ikke bli delt eller videresolgt på noen måte eller i noen form. Vi bruker informasjonen kun for å behandle din bestilling. Din e-postadresse brukes til å sende ordrebekreftelse til deg og hvis vi må kontakte deg. Du har rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, og hvis du tror det er feil eller irrelevant, kan du be om retting eller fjerning fra vår kundedatabase. I så fall, ta kontakt med kundesupport.

9. Reklamasjon 

Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare, returnerer du varen med feil sammen med returskjema.

Vi forbeholder oss retten til å ikke godkjenne påstander om feil forårsaket av kundens håndtering av produktet, eller dersom kunden ikke følger vanlige retningslinjer ved bruk.

Små variasjoner i farger eller detaljer eller mindre problemer som for eksempel riper på et produkt er vanligvis ikke nok til å få et krav godkjent, og gir derfor ingen tilbakebetaling.

Dersom kravet er godkjent vil vi reparere eller erstatte varen gratis, gi deg en prisreduksjon eller full tilbakebetaling. Vi dekker da eventuelle fraktkostnader ved reklamasjoner/feil. Du må bare informere om dette på retur skjemaet som fulgte med pakken og deretter selv legge ut for returfrakt kostnader. 

Kunden må kontakte oss for å få behandlet kravet. Behandlingstiden er vanligvis opp til 14 dager.

Garantien dekker ikke:

Normal slitasje. Avhengig av modell og konstruksjon, vil rynker i trekkene være en naturlig følge av bruken av dine møbler.
Setning i stopningsmaterialer som for eksempel møbelskum, fjær og fjærer.
Forhold som skyldes manglende eller mangelfullt vedlikehold.
Installasjon og oppsett ikke er forenlig med anvisning
Migrasjon fra andre gjenstander og klær, samt flekker fra mat, væske og lignende.
De fleste stopmøbler har undertrekk som lett kan sprekke under transport mm. Det har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når sofaen er satt på plass. Et lite hull i bunnen gir ikke rett til reklamasjon.

Klager på mangler somvil gjøres gjeldende, må meldes Designed4u AS innen rimelig tid.

Designed4u AS dekker eventuelle fraktkostnader på godkjente reklamasjoner

Garantitiden gjelder i 1, 2 år eller 6 år fra du mottar produktet. Se GARANTIKORT. 

10. Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.